Boost.co.il Home

תיאורי מקרים: התאוששות מעונשים ידניים של גוגל

שם החברה: איגוד לבריאות ציבורית

תסמיני העונש: נפילה מוחלטת של הדירוג במרבית מילות המפתח הרווחיות, וכתוצאה ירידה של 90% מכלל התנועה באתר, וירידה של 98% של התנועה מגוגל.

(גרף)

הסיבה: האיגוד לבריאות ציבורית ביצע מיקור חוץ של קידום האתר (SEO) שלהם לאחת מחברות הקידום הגדולות ביותר בשוק. במשך שלוש שנים העניינים התנהלו על מי מנוחות, ונתנו לחברת הקידום לעבוד ללא מעורבות והכוונה שלנו.

מספר מנהל ה-IT:

"תחילה הכול היה בסדר. למרות שלא הבחנו בעליה משמעותית בטראפיק, הם נתנו לנו להבין שזה נורמלי. במבט לאחור, היינו צריכים לעקוב מקרוב אחר מה שהם עשו, אך בזמנו הנחנו שהם המומחים ויודעים מה הם עושים. יום אחד הטלפונים דממו, פשוטו כמשמעו. כשבדקתי, נדהמתי לגלות שאנחנו כלל לא מופיעים בגוגל תחת מילות המפתח העיקרית שלנו – אפילו לא הופענו תחת שם החברה שלנו. מיד יצרנו קשר עם חברת ה-SEO, שטענו שזו תקלה זניחה וזמנית, ושהכול יחזור לקדמותו תוך שבוע-שבועיים. כעבור 3 חודשים, הטלפונים בקושי צלצלו, והמצב הפך נואש. שוב פנינו לחברה, והפעם דרשנו פגישה. הם סרבו, התחמקו והחלו לנהוג בגסות, וטענו שהם לא אחראים למעשים של גוגל. היחסים התדרדרו והחלטנו לפנות ל-Boost לקבלת חוות דעה שניה. מה שהם גילו גרם לנו הלם נוראי. מתברר שחברת ה- SEO השתמשה בכל טריק מלוכלך שאפשר להעלות על הדעת כדי ליצור קישורים ספאמיים לאתר שלנו. מצאנו עשרות אתרי פורנו עם קישורים לאתר שלנו, כמו גם קישורי ספאם בפורומים – קישורים איומים ונוראים. זו לא הייתה "תקלה" קטנה של גוגל כפי שטענו, אלא עונש רציני מאוד שהוטל עלינו."

פעולות שננקטו: לאחר שאובחן שהגורם לירידת הדירוג הוא עונש של גוגל, התחלנו לעבוד על התאוששות. היה ברור לנו שישנן שתי בעיות עיקריות באתר: 1. קישורים ספאמיים באיכות ירודה; 2. פרופיל של טקסט קישור מרוכז באופן חריג. החלטנו לתקוף את הבעיה משני כיוונים. מומחה אחד שלנו יהיה אחראי על הסרת כמה שיותר קישורים באיכות נמוכה, והשני המציא שיטות בניית קישורים באיכות גבוהה כדי להעלות את דירוג האתר. 4 שבועות לאחר שהתחלנו את העבודה, תעדנו את פרופיל הקישורים של האתר לפני ואחרי ובו רואים בבירור שהסרנו חלק גדול מהקישורים הספאמיים שחברת ה-SEO הקודמת בנתה.

בשלב זה הגשנו בקשה לגוגל לשקול מחדש את העונש.

התוצאות: שבועיים לאחר הגשת הבקשה לבחינה מחדש, קיבלנו הודעה מחשבון Google Webmaster Tools

שלנו:

תמצית ההודעה: "נקטנו פעולה בעבר ביחס לאתרכם כיוון שסברנו שאתם מפרים את הנחיות האיכות שלנו. לאחר בדיקת הבקשה שלכם לבחינה מחדש, הסרנו פעולת ענישה ידנית זו."

כעבור 3 ימים, הדירוג החל לעלות ולהגיע לרמה רגילה, ובחלק מהמקרים, כנראה בשל האיכות הגבוהה של הקישורים החדשים שיצרנו, הדירוג אף עלה על הקודם (לפני הנפילה).

מנהל ה-IT הוסיף:

"אנחנו אסירי תודה ל-Boost על המאמץ האדיר שהם השקיעו בלעזור לנו להסיר את העונש מהאתר שלנו. אני מאמן שאילולא הפעולות ההחלטיות שהם נקטו, היינו נאלצים לסגור את העסק תוך זמן קצר ".

עדכון: אנו גאים להודיע שהחברה העניקה את חוזה ה-SEO שלה לBoost-.

לקחים חשובים: אל תחששו לשאול שאלות. אם חברת SEO מבצעת את עבודתה באופן אורגני ומתגאה בעבודתה, אין שום סיבה שהם לא ישמחו לענות על כל שאלותיכם. אל תמתינו עד שיהיה מאוחר מדי. ברגע שאתם מזהים בעיה, תתייחסו אליה. המתנה של 6 שבועות לפני נקיטת פעולה החלטית עלולה להטביע את העסק שלכם.

לסיכום: נכון, דירוג גוגל לפעמים נע מעלה מטה במה שמכונה "ריקוד גוגל", שנגרם ככל הנראה על ידי שינויים באלגוריתם או עדכונים. לפעמים, אתר יכול להיעלם לחלוטין מהדירוג - אך לכל היותר לימים ספורים בלבד. לעתים הוא אף חוזר במיקום גבוה יותר מאשר בעבר (ראה את הגרף להלן). והנה עצה פשוטה: אם הדירוג של האתר שלך יורד במשך יותר משבוע, התחילו לשאול שאלות.

(גרף)

כדאי שתמיד תהיה לכם גישה לחשבון Google Webmaster Tools וכדאי לבדוק אותו לעתים קרובות. אם אינכם יודעים בדיוק מה לעשות, שאלו את חברת ה-SEO הנוכחית שלכם. בחשבון זה גוגל מודיעה לכם לגבי עונשים או בעיות בפרופיל הקישורים שלכם.